085-1306825 - direct hulp na overlijden

Werkwijze Kompaan

 

Graag geven we u in het kort weer hoe wij samen met u te werk gaan in een regulier uitvaarttraject. Uiteraard zijn hierop alle variaties mogelijk.

 

1. Vooraf kennismaken en wensen inventariseren

Wij halen voldoening uit ons werk als we voor u een zo passend mogelijk afscheid mogen verzorgen. Daarom komen we graag bij een aanstaand overlijden vooraf kennismaken. Dit gesprek is kostenloos, we inventariseren uw wensen en u kunt kijken of er een “klik” is.

De gedachte dat het afscheid vooraf goed geregeld is geeft vaak veel rust.

 

2. Bij overlijden

U belt ons na het overlijden. Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar op 085-1306825. Tijdens dit eerste telefoontje regelen we de belangrijkste zaken met u. We nemen vragen door over de peroon,  hoe u de opbaring en verzorging wens en eventueel vervoer. Ook maken we met u een afspraak wanneer een collega bij u de uitvaart mag komen bespreken. Neem ook ons stappenplan bij uitvaart goed door.

3. Het regelingsgesprek

De collega die u in het hele uitvaarttraject gaat begeleiden komt samen met u de uitvaart doorspreken. De uitvaartdata, crematorium of begraafplaats en rouwbezoeken worden geboekt. Een uitvaartkist en het rouwdrukwerk worden samen besproken. Maar ook zaken als muziek en inhoud van de dienst. Dit gesprek kan soms wel tot 3 uur duren, maar uiteindelijk heeft u ook de geruststelling dat alles geregeld is naar uw wens.

Samen maakt u een draaiboek en planning, zodat u duidelijk overzicht heeft wat er de komende dagen staat te gebeuren. Ook is vooraf een heldere kostenbegroting. Na het regelingsgesprek neemt de uitvaartverzorger eventueel kleding mee en soms ook de overlijdenspapieren voor de aangifte bij de gemeente. De collega laat vaak ook enveloppen en postzegels achter voor de rouwbrieven.

Direct hulp na overlijden:

085 – 130 68 25

Dag en nacht bereikbaar

Gratis offerte en/of kennismaking?

6 + 2 =

4. De dagen voor de uitvaart

De uitvaartverzorger komt het rouwdrukwerk brengen, praat met u bij en kijkt of alles nog volgens planning en tevredenheid verloopt. In overleg is de collega ook aanwezig bij de rouwbezoeken en/of wakes.

Bij een thuisopbaring wordt samen afgesproken hoe en wanneer deze wordt gecontroleerd. 

We verzorgen op de achtergrond alle formaliteiten op het gebied van wet en regelgeving voor u en blijven contact houden over de planning. We helpen ook met vragen en (creatieve) ideëen om er samen een bijzonder afscheid van te maken. Op verzoek helpen we ook met het maken van de inhoud van de dienst. Denk aan een Powerpoint presentatie, het opschrijven van een levensloop of de invulling van rituelen op de dag van de uitvaart.

5. De dag van de uitvaart

Wij begeleiden u de hele dag van het begin tot het eind. U bepaalt wat u zelf wilt doen en wij ontzorgen u waar u dat graag heeft. We begeleiden voor u desgewenst de ceremonie en logistiek en op de achtergrond wordt door ons alles achter de schermen voor u geregeld. 

Het is voor ons belangrijk dat u dit moment in alle comfort, zoals u dat wenst, kunt ervaren. We staan gedurende die dag in nauw contact met u en checken of alles naar wens is en sturen bij als dat wenselijk is.  We hebben na de uitvaart en eventuele koffietafel een korte nabespreking.

6. Na de uitvaart

We houden contact hoe alles met u gaat en spreken indien gewenst nog samen af. Soms komt de emotionele klap pas na de uitvaart en samen kunnen we bespreken hoe hier mee om te gaan. Ook kunnen we u adviseren en doorverwijzen als het om fiscale en juridische zaken gaat. Denk aan zaken als bankrekeningen, formulieren, administratie, maar ook praktische zaken als het leegmaken van het huis. 

Uiteindelijk wordt de definitieve factuur opgemaakt en met u doorgesproken en hopen we dat we u hebben mogen begeleiden in een mooi afscheid.

Vrijblijvend kennismaken? Gratis offerte? Laat het ons weten!

13 + 12 =